Китай або Європа: український авторинок на роздоріжжі
Один зі спікерів Форуму «Відбудова в дії» - Олег Омельницький, директор компанії AUTO-Consulting, ділиться своїми враженнями і фідбеками професійного спілкування з учасниками.
Розуміння потреб ринку та конкурентної обстановки, обізнаність щодо майбутніх трендів та ризиків і відповідно своєчасне реагування та розробка успішної стратегії неможливі без аналітики. Питання полягає лише в тому, наскільки цій аналітиці можна довіряти і наскільки вона адаптована до ситуації «тут і зараз». Таких питань не виникає, коли йдеться про аналітику компанії з 25-річним досвідом в автобізнесі AUTO-Consulting. На виступах її директора, кандидата технічних наук Олега Омельницького завжди аншлаг. Цього року таку унікальну можливість отримали і учасники виставок AutoTechService&ComAutoTrans.
Які ж актуальні тренди та стратегічні вказівники «вирахував» Олег Омельницький із командою, розкриваючи тему «Перспективи автомобільних кластерів в Україні»? Ось лише деякі цифри.
🔸 Український ринок вантажних авто за 4 місяці 2024 року виріс на 2% та склав 1,5 тис. шт. Трійка лідерів: SCANIA, VOLVO, RENAULT.
🔸 За 4 міс. ринок легких комерційних авто продемонстрував зростання +31%.
🔸 Сумарно ринок комерційної техніки за 2023 рік зріс на 66% у порівнянні з 2022 роком.
🔸 Український ринок стрімко наповнюється легковими електромобілями. У 2024 році їх загальна кількість сягнула >100 000 одиниць. У той же час кількість електрозарядних станції (точок зарядки) сягне >15000.
«Що сьогодні найбільше цікавить учасників українського автопрому та його цільового споживача? – резюмує свої враження від спілкування з учасниками форуму «Відбудова в дії» Олег Омельницький.
– По-перше, всі гравці вже відмітили
зростання попиту на вітчизняну автотехніку та запчастини для неї, виготовлені в
Україні. Їх реально цікавить хто серед постачальників зараз у лідерах і як може
змінитися картина у найближчому майбутньому.
По-друге, їх цікавить як змінилася і буде мінятися ситуація у зв’язку із звільненням з 1 березня 2024 р. від сплати ПДВ операцій з постачання електричного комерційного автотранспорту. Сьогодні ми бачимо річне зростання ринку некомерційних електромобілів в Україні 20%, і лише 1% - у комерційному сегменті. Ми прогнозуємо принаймні у найближчі 5 років зростання в сегменті електричних легких фургонів на 15-20%.
І по-третє, українському авторинку, який зараз стоїть на роздоріжжі «Китайський автовиробник або ж європейський» (адже білоруський та російський виробники, об’єми яких складали більш ніж 20%, пішли слідом за російським кораблем) треба визначатися. Особисто ми менші ризики пов’язуємо саме з Європою, адже нижча ціна на китайське не знівелює у майбутньому накладення санкцій, наприклад, на постачання запчастин».