травень 2025 • Україна, Київ, МВЦ

травень 2025 • Україна, Київ, МВЦ

Китай або Європа: український авторинок на роздоріжжі

Китай або Європа: український авторинок на роздоріжжі

Один зі спікерів Форуму «Відбудова в дії» - Олег Омельницький, директор компанії AUTO-Consulting, ділиться своїми враженнями і фідбеками професійного спілкування з учасниками.

Розуміння потреб ринку та конкурентної обстановки, обізнаність щодо майбутніх трендів та ризиків і відповідно своєчасне реагування та розробка успішної стратегії неможливі без аналітики. Питання полягає лише в тому, наскільки цій аналітиці можна довіряти і наскільки вона адаптована до ситуації «тут і зараз». Таких питань не виникає, коли йдеться про аналітику компанії з 25-річним досвідом в автобізнесі AUTO-Consulting. На виступах  її директора, кандидата технічних наук Олега Омельницького завжди аншлаг. Цього року таку унікальну можливість отримали і учасники виставок AutoTechService&ComAutoTrans.

Які ж актуальні тренди та стратегічні вказівники «вирахував» Олег Омельницький із командою, розкриваючи тему «Перспективи автомобільних кластерів в Україні»? Ось лише деякі цифри.

🔸 Український ринок вантажних авто за 4 місяці 2024 року виріс на 2% та склав 1,5 тис. шт. Трійка лідерів:  SCANIA, VOLVO, RENAULT.

🔸 За 4 міс. ринок легких комерційних авто продемонстрував зростання +31%.

🔸 Сумарно ринок комерційної техніки за 2023 рік зріс на 66% у порівнянні з 2022 роком.  

🔸 Український ринок стрімко на­повнюється легковими електромобілями. У 2024 році їх загальна кількість сягнула >100 000 одиниць. У той же час кількість електрозарядних станції (точок за­рядки) сягне >15000.

«Що сьогодні найбільше цікавить учасників українського автопрому та його цільового споживача? – резюмує свої враження від спілкування з учасниками форуму «Відбудова в дії» Олег Омельницький.

– По-перше, всі гравці вже відмітили зростання попиту на вітчизняну автотехніку та запчастини для неї, виготовлені в Україні. Їх реально цікавить хто серед постачальників зараз у лідерах і як може змінитися картина у найближчому майбутньому.

По-друге, їх цікавить як змінилася і буде мінятися ситуація у зв’язку із звільненням з 1 березня 2024 р. від сплати ПДВ операцій з постачання електричного комерційного автотранспорту. Сьогодні ми бачимо річне зростання ринку некомерційних електромобілів в Україні 20%, і лише 1% - у комерційному сегменті. Ми прогнозуємо принаймні у найближчі 5 років зростання в сегменті електричних легких фургонів на 15-20%.

І по-третє, українському авторинку, який зараз стоїть на роздоріжжі «Китайський автовиробник або ж європейський» (адже білоруський та російський виробники, об’єми яких складали більш ніж 20%, пішли слідом за російським кораблем) треба визначатися. Особисто ми менші ризики пов’язуємо саме з Європою, адже нижча ціна на китайське не знівелює у майбутньому накладення санкцій, наприклад, на постачання запчастин».